RECEPT: Kladdmuffins med nougatsurprise

Jag hade fyra bitar Marabou Drömkrisp över från mitt helggodis och bestämde mig för att baka. Så jag improviserade ihop några kladdkaksmuffins och tryckte ner en halv chokladruta i varje.

Du behöver:

1 ägg

1,5 dl strösocker

3/4 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

2 msk kakao

0,5 krm salt

50 g smör

choklad

Smält smöret, rör ihop allt, häll i muffinsformar, tryck i en bit choklad i varje muffins, helst annan sort än den jag använde för det blev inte så gott. In i ugnen 200 grader i 10 min. Låt svalna så länge tålamodet räcker. Ät!

Lämna gärna en kommentar!

